فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

پرسپولیس و نفت پس از ۲۳ سال به هم رسیدند

به نقل از سایت گل و گزارش سایت بی طرف در هفته چهاردهم لیگ برتر، تیمهای پرسپولیس و نفت تهران در روز ۱۴ آبان ماه به مصاف هم می روند. این اولین رویارویی دو تیم قدیمی تهرانی در لیگ برتر است، چرا که نفت در این فصل لیگ برتری شده است و در ادوار گذشته لیگ های کشوری نیز نفت حضور نداشت.

دو تیم تاکنون ۵ بار در مسابقات رسمی باهم روبرو شده اند که در هر ۵ بازی پرسپولیس به پیروزی رسیده است. اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نفت در جام باشگاههای تهران سال ۶۰ بود که پرسپولیس ۲-۱ و با گل های فتح آبادی و کارگر بازی را از نفت برد. در سال ۶۱ پرسپولیس با هت تریک ناصر محمدخانی ۳- صفر نفت را شکست داد و در همان سال در جام حذفی نیز ۲- صفر پیروز شد. در فصل ۶۲ با گل پروین و در فصل ۶۶ با گل کارگر با نتایج مشابه ۱- صفر پیروز شد. این اولین رویارویی پرسپولیس و نفت تهران پس از ۲۳ سال است که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

حسین فرکی سرمربی تیم نفت تهران یک مربی از مکتب پاس بزرگ محسوب می شود که سابقه حضور کوتاه مدتی نیز در پرسپولیس دارد. فرکی در سال ۶۰ و پس از اینکه پاس موفق به حضور در دسته اول باشگاههای تهران نشد، به همراه بسیاری از بازیکنان بزرگ این تیم از پاس جدا شد و به پرسپولیس آمد. فرکی فقط حدود ۳ ماهی در پرسپولیس بود و در این مدت ۲ بازی رسمی برای پرسپولیس انجام داد. او در مرداد ماه سال ۱۳۶۰ با پیشنهادی از امارات مواجه شد و پرسپولیس را به مقصد الشعب امارات ترک کرد.

***

در بین بازیکنان فعلی حاضر در دو تیم فقط اکبر صغیری بازیکن تیم نفت سابقه حضور در پرسپولیس را داشته است. صغیری در نیم فصل لیگ نهم پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت و در نیم فصل دوم به تیم نفت تهران پیوست و با این تیم به لیگ برتر آمد.

اما مشهورترین چهره مشترک بین دو تیم محمد مایلی کهن است که در سال ۱۳۵۴ برای این تیم بازی می کرد و آقای گل باشگاههای تهران شد. مایلی کهن بعد از درخشش در تیم نفت به پرسپولیس پیوست و تا پایان دوران فوتبالش پیراهن قرمز را بر تن داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد